01 sie 2017

Rynek myjni bezobsługowych cały czas się rozwija, z roku na rok branża ta notuje kilkuprocentowy wzrost.

Miejsc, gdzie możemy umyć auto jest dość sporo, jednak warto się zastanowić, co sprawia, że klienci wybierają właśnie daną myjnię (oprócz oczywiście lokalizacji, bo ta ma kluczowe znaczenie dla wielu klientów). W tym artykule odpowiemy na podstawowe pytanie: jak za pomocą działań marketingowych możemy zwiększyć swoje przychody, generując większą ilość odwiedzin naszej myjni.

Co może znacząco wpłynąć na wygenerowanie większych przychodów? Zacznijmy od podstawowych kwestii.

1. Wizualna strona myjni

Na pewno kojarzysz myjnie, w których na pierwszy rzut oka widać, że właściciel niespecjalnie o nie dba (i wyglądają jak zapomniane). Brudne banery, zakurzone panele, niezbyt estetyczna najbliższa okolica, walające się śmieci. Paradoksalnie taki widok nie należy do wyjątków. Odpowiedz sobie sam na pytanie, czy chciałbyś umyć auto w takim miejscu? Zaniedbana myjnia i mycie samochodu – takie połączenie zdecydowanie nie powinno chodzić w parze. Wygląd Twojej myjni powinien być wizytówką dla twojego biznesu.

Klient widząc niezbyt estetyczne miejsce może mieć wątpliwości (nawet podświadomie), czy na pewno chce tam zostawić te kilka/kilkanaście złotych i umyć swój pojazd. A najgorzej jest, jeśli jego obawy się potwierdzą i nie otrzyma poziomu jakości, którego oczekiwał. Jest duża szansa, że wspomni o tym znajomym kierowcom albo napisze o tym w Internecie na kanałach społecznościowych.

2. Razem raźniej

Tu mamy na myśli różnego rodzaju współprace. Zacznijmy od firm, które oferują usługi komplementarne, z którymi w żaden sposób nie stanowisz konkurencji a to, co oferujecie, uzupełnia się nawzajem. Warto wykorzystać takie okoliczności i nawzajem się promować. Zawsze to będzie dodatkowy kontakt z potencjalnym klientem, któremu możesz przypomnieć o swoim istnieniu. Oprócz działań typowo reklamowych (wzajemna promocja) możesz pomyśleć też o specjalnej ofercie dla klientów drugiej firmy. Jeśli np. skorzystają z wymiany opon, otrzymają żeton o wartości 2 lub 5 zł do wykorzystania na Twojej myjni. W ten sposób zapewnisz sobie dodatkowych klientów.

Warto też swoje kroki skierować do lokalnych społeczności np. fan-kluby motoryzacyjne. Zrzeszeni właściciele aut bardzo dbają o swoje auta, a taka współpraca może być bardzo owocna i dobra dla twojego wizerunku.

3. Widoczność

W jaki sposób można znaleźć twoją myjnię, jak dowiadują się o niej klienci. Czy jedynym sposobem jest zobaczenie tego miejsca jadąc samochodem? Zacznijmy od widoczności w Internecie.

Zadamy teraz kilka pytań:

  • Co się dzieje, jeśli wpiszesz nazwę swojej myjni z lokalizacją w wyszukiwarkę Google? Nie musisz tworzyć od razu rozbudowanej strony www, warto zadbać jednak, by posiadać chociaż wizytówkę i/lub wpisy do najpopularniejszych katalogów. Tak by twoi klienci mogli znaleźć twój biznes w Internecie.
  • Czy twoja myjnia wyświetla się, jeśli wpiszesz frazę “myjnia [nazwa miasta]”?
  • Czy pojawia się na Google Maps? Jeśli nie, to koniecznie musisz ją dodać.
  • Czy jest dostępna na Facebooku? Warto zainteresować się tym kanałem i stworzyć własny profil firmowy. Pozwoli ci on na dotarcie do twoich potencjalnych klientów, a także na utrzymywanie kontaktu z obecnymi (o tym będzie szerzej w dalszej części poradnika).
  • Czy łatwo jest trafić do twojej myjni?Czy widoczne są flagi, banery, drogowskazy? Czy myjnia jest widoczna z poziomu najbliższych ulic?
  • Czy o twojej myjni siedzą okoliczni mieszkańcy oraz pracownicy firm? Może warto pomyśleć o akcji ulotkowej? Dobrze skonstruowane ulotki potrafią nadal być bardzo skuteczne.

4. Kanał komunikacji

Biznes obecny w Internecie powinien posiadać jakiś kanał komunikacji, którym może się skontaktować ze swoimi klientami. Nie upieramy się tutaj, że Facebook to jedyne słuszne rozwiązanie, ale w przypadku myjni bezdotykowej to naszym zdaniem najlepsze narzędzie do komunikacji.

Regularne publikacje, czasowe promocje, docieranie do nowych klientów może bezpośrednio się przełożyć na ruch na myjni, szczególnie jeśli konkurencja pozostawia pole do działania w tym obszarze.

5. Twój wyróżnik

Przeanalizuj krytycznym okiem swoją myjnie i biznesy konkurencji. Jakie elementy wspólne znajdujesz, a czym się wyróżniasz? Zwróć uwagę na programy mycia, czas mycia, formy płatności, ilość stanowisk, stanowisko zewnętrzne, jakość mycia, dostępność rozmieniarki. Elementy, których nie ma twoja konkurencja to obszary, na których powinieneś się skupić w swojej komunikacji np. na ulotkach, w Internecie. Warto o tym wspominać, bo w większości przypadków oferta myjni bezdotykowych jest bardzo zbliżona i klient często dokonuje przypadkowych decyzji.

Możesz również postawić na niestandardową komunikację, oprzeć swój przekaz na niesztampowych elementach: przykład na szybko – myjnia o nazwie “Heaven Wash” i hasło reklamowe “Twój samochód zasługuje na myjniowe niebo”. Na banerach oprócz samochodów, aniołki, chmury. Jeśli masz możliwość zdalnego sterowania myjnią, w łatwy sposób możesz zrobić promocję happy hours i zaoferować tańsze lub nawet bezpłatne mycie.

Warto też spędzić trochę czasu na samej myjni i porozmawiać z klientami. W ten sposób poznasz ich dokładne oczekiwania, a także zbierzesz cenne opinie na temat funkcjonowania miejsca.


Jak sam widzisz, sposobów na skuteczne działanie i zwiększenie przychodów może być wiele. W tym artykule pokazaliśmy kilka z dostępnych możliwości. Zachęcamy do dyskusji i zamieszczania swoich pomysłów.

 

ile kosztuje myjnia – zapytaj o cenę

Może Cię też zainteresować: