27 sie 2020

Płatności na myjniach bezdotykowych BKF. Czy Covid-19 zmienił zachowania klientów?

Zanim przejdziemy do omówienia płatności na myjniach, warto przytoczyć dane najnowszego raportu “Płatności Cyfrowe 2019”, który ukazuje e-trendy w zachowaniu Polaków. Z raportu wynika, że najważniejszym produktem, który umożliwia wykonywanie transakcji bezgotówkowych w Polsce jest w dalszym ciągu karta płatnicza. W roku ubiegłym, 48% Polaków zadeklarowało posiadanie takiej karty. To aż o 8 punktów % więcej aniżeli w roku ubiegłym. Trend ten na przestrzeni ostatnich lat jest cały czas rosnący i dobrze widać go również w statystykach płatności na myjniach BKF, o czym będziemy pisać poniżej.

 

Udział płatności na myjniach BKF

Klienci myjni bezdotykowych pod szyldem BKF Myjnie, mają do wyboru szeroki wachlarz płatności. Począwszy od tych tradycyjnych gotówkowych , po bezpieczne płatności bezdotykowe (kartą płatniczą, lojalnościową, aplikacją mobilną BE LOYAL). O tym, jakie metody płatności będą dostępne na konkretnej myjni, decyduje inwestor, czyli właściciel myjni. 

Poniżej dane, które pokazują udział poszczególnych metod płatności oraz ich zmianę w czasie (rok do roku). 

Udział płatności na myjniach BKF w okresie styczeń – lipiec 2019 roku:

  • Monety 65,56%
  • Karty Lojalnościowe 7,06%
  • Karty bankowe 24,96 %
  • Aplikacja BE LOYAL 1,59%

Udział płatności na myjniach BKF w okresie styczeń – lipiec 2020 roku:

  • Monety 58,38%
  • Karty Lojalnościowe 5,04%
  • Karty bankowe 33,26%
  • Aplikacja BE LOYAL 3,32%

Wzrost bezgotówkowych metod płatności jest zauważalny. We wskazanym okresie odnotowaliśmy bowiem 25% wzrost płatności kartą oraz aż 52% wzrost płatności aplikacją.

 

Polacy pokochali płatności aplikacją mobilną BE LOYAL!

Dziś wiemy, że z aplikacji BE LOYAL korzysta już ponad 3,5 tyś. klientów, a czas epidemii diametralnie przyspieszył decyzje o założeniu konta w aplikacji. W efekcie zwiększyła się liczba nowych użytkowników, a także aktywność tych już zarejestrowanych.

 

 

Z początkiem pandemii, czyli w okresie 1-15 marca 2020, w porównaniu do okresu 1-15 lutego 2020:

  • Suma wartości wystawionych za pomocą aplikacji faktur wzrosła o 27%,
  • Ilość wystawionych faktur za mycie wzrosła o 103%,
  • Liczba nowych użytkowników wzrosła aż o 155%

W samym lipcu br. odnotowaliśmy aż o 256% większy przychód z płatności mobilnych w porównaniu z przychodem jaki osiągnęliśmy w tym samym miesiącu w roku ubiegłym.

Wnioski są następujące: klienci myjni BKF, świadomie podejmują decyzje o wyborze bezdotykowej metody płatności. Trend i badania to jedno, ale nie mamy również wątpliwości co do tego, że na decyzję klienta,  znaczący wpływ miała także epidemia. 

Po więcej informacji na temat aplikacji, zapraszamy na stronę produktową BE LOYAL .