18 paź 2017

Na polskim rynku dostępnych jest coraz więcej miejsc, w których można umyć auto. W ostatnich dziesięciu latach powstało ponad 2000 nowych myjni bezdotykowych, co jest bardzo pokaźną liczbą. Mimo wszystko nadal opłaca się inwestować w myjnie i cały czas przybywa takich obiektów.

Zwiększa się również liczba producentów i dystrybutorów myjni. Wybranie konkretnej firmy powinno być mocno przemyślane, dlatego też warto sprawdzić wiele czynników, przed ostatecznym wyborem. W tym artykule opisujemy, na co szczególnie zwrócić uwagę przy ocenie producenta myjni.

Cena

Zaoszczędzenie sporej sumy pieniędzy to niewątpliwie powód do radości. Jednak nim popadniesz w hurraoptymizm za sprawą oferty z bardzo niską ceną, upewnij się, czy użyte komponenty są wysokiej jakości, czy może zastosowano dużo tańsze rozwiązania. I rzeczywiście można sporo oszczędzić na początku, jednak w dłuższej perspektywie wydatki będą większe. Krótka trwałość elementów, słaba wydajność i częstsze awarie – to może wpłynąć na negatywny bilans finansowy. Nie warto podejmować decyzji, tylko i wyłącznie na podstawie ceny.

Wsparcie projektowe

Na jakie wsparcie projektowe możesz liczyć ze strony firmy, z którą masz współpracować? W jaki sposób mogą Cię wesprzeć w całym procesie inwestycyjnym? Czy zapewniają komplet dokumentów? Upewnij się, że na każdym etapie będzie Cię wspierał dedykowany opiekun, który ma doświadczenie w realizacji podobnych projektów.

Dofinansowanie unijne

W ramach rozmaitych programów wsparcia możliwe jest uzyskanie finansowania również na budowę myjni bezdotykowej. Najczęściej dotyczy to obszaru innowacyjności myjni. Jeśli zamierzasz starać się o uzyskanie dofinansowania, sprawdź, czy firma posiada zrealizowane projekty ze wsparciem UE, czy pracują tam osoby, które mają w tym doświadczenie. Pomocne są również opinie o innowacyjności urządzeń, które wystawiają jednostki naukowe.

Cena po raz drugi

Standardowe wyposażenie myjni w firmie X oraz w firmie Y wcale nie musi być tożsame. Firmy bardzo często stosują różne „standardy” przez co oferty mogą się znacznie różnić od siebie (ceną również).

Personalizacja myjni

Chcesz, by Twoja myjnia odróżniała się od innych? Zastosuj personalizację myjni, czyli miej wpływ na jej ostateczny wygląd. Własne logo, kolorystyka, nieszablonowy marketing, inne banery i naklejki – to kilka z wielu elementów, które mogą być kluczem do wyróżnienia się spośród konkurencji i zdobycia rynku.

Dodatki

W przypadku, gdy chcesz kupić coś ponad opcję „standard”, na jakie dodatki możesz się zdecydować? Czy jest możliwość późniejszej rozbudowy, czy po zainstalowaniu myjni droga jest już zamknięta? A co jeśli z biegiem czasu konkurenci ulepszą swoją ofertę?

Doświadczenie

Jak wygląda doświadczenie firmy w realizacji projektów? Ile myjni montuje rocznie i jak wygląda wzrost w ciągu ostatnich 12 miesięcy (czy dynamika wzrostu się utrzymuje?)

Lokalizacja

Gdzie firma ma swoją siedzibę i jak wygląda jej biuro? Czy jest to firma z prawdziwego zdarzenia, czy tzw. „garażowa”?

Zmiany w ofercie

Czy firma się rozwija i czy coś zmieniło się w ofercie w ciągu ostatnich 12 miesięcy? Czy oprogramowanie do zarządzania myjnią cały czas jest aktualizowane?

Awaryjność

Czy często się zdarzają awarie myjni sprzedawanych przez daną firmę? Ile wynosi tzw. run time myjni (przez ile procent czasu w ciągu roku myjnia funkcjonuje w pełnej sprawności)?

Optymalizacja

W jaki sposób można optymalizować pracę myjni i zwiększać jej rentowność? Czy w tym obszarze firma może Ci pomóc i wskazać sugerowane rozwiązania?

Wiedza

Czy firma daje możliwość poszerzania swojej wiedzy z tematyki biznesu, marketingu, zarządzania myjnią? Czy organizuje szkolenia, warsztaty, instruktaże, prowadzi webinary, udostępnia dedykowane poradniki i tutoriale?

Gwarancja

A dokładnie okres po czasie jej trwania. Co wtedy? Jak wyglądają warunki współpracy, napraw, serwisowania sprzętu? Co w przypadku awarii, jak długo trzeba czekać na wymianę?

Opinie klientów

Jakie opinie klientów możesz znaleźć o danej firmie? Czy handlowiec jest Cię w stanie skontaktować z obecnym właścicielem myjni, który opowie o biznesie w praktyce?


ile kosztuje myjnia – zapytaj o cenę


Artykuł opublikowany został w ramach cyklu “Nie daj się oszukać – kupuj świadomie myjnie” – zobacz wszystkie wpisy