27 lis 2020

Wywiad z Kacprem Borowiakiem,  przedstawicielem firmy CECE-Polska, która jest właścicielem 2 myjni bezdotykowych BKF.

BKF: Jak to się stało, że firma doradcza, zajmująca się kompleksową obsługą podmiotów w zakresie certyfikacji znaku CE w Polsce, założyła myjnie?  Proszę powiedzieć nam coś więcej na ten temat. To są 2 różne bieguny działalności gospodarczej:) 
Kacper Borowiak:
To prawda, naszą główną działalnością jest doradztwo w zakresie oznaczenia CE i na tym opieramy swój biznes. Jednak jak większość przedsiębiorców dbamy o nasz rozwój i stabilność, szukając bezpiecznych inwestycji w nowych branżach generujących stabilny dochód. Dlatego od wielu lat dbam o inwestycje firmy w szeroko pojęte nieruchomości komercyjne oraz myjnie bezdotykowe. Skala inwestycji „myjniowych” byłaby prawdopodobnie znacznie większa, gdyby nieruchomości dających możliwość wybudowania takich obiektów było na rynku więcej.

BKF: Czy to prawda, że w prowadzeniu biznesu ważne są zdrowy rozsądek oraz niestandardowe podejście? Czy zatem wybierając producenta myjni, także było to dla Pana ważne?
Kacper Borowiak: Podobno biznes musi cieszyć i to nie tylko samą rentownością. Widzimy po sobie, że każda nowa inwestycja w myjnię daje dużą satysfakcję. Robiąc to z Wami nie martwimy się o solidność dostawcy technologii tylko ewentualnie o to, czy trafiliśmy z lokalizacją. Jakby nie patrzeć to jeden znak zapytania mniej?. Wy znacie nas, my Was, a to daje wymierne korzyści dla obu stron.

BKF: Na jakie inne elementy zwrócił Pan uwagę przy wyborze dostawcy urządzeń?
Kacper Borowiak: Mam numery telefonów do wszystkich pracowników BKF, którzy mają wpływ na nasz biznes lub będą go mieli przy nowych inwestycjach. Może nie jest to jeszcze sukces sam w sobie, ale fakt, że te telefony są odbierane i każde pytanie bądź wątpliwość znajduje swoją odpowiedź uważam, że takim sukcesem jest. Jakby na to nie patrzeć jest to dla nas wartość dodana.

BKF: Czy pamięta Pan w jaki sposób znalazł BKF Myjnie i jak wyglądał pierwszy kontakt z naszą firmą?
Kacper Borowiak: Zrobiliśmy firmowy research wśród naszych pracowników. Zadaliśmy im proste pytanie: “która myjnia myje najlepiej?”. Wybraliśmy trzech naszym zdaniem najlepszych dostawców i wysłaliśmy zapytania ofertowe. Za każdym razem o Waszej ofercie rozmawiamy z Krzysztofem. Nawet jeśli planowany obiekt odbiega od normy rynkowej, Krzysztof nie widzi w tym żadnego problemu. To zdecydowanie ułatwia realizację projektu.

BKF: W jaki sposób dokonał Pan konfiguracji urządzeń. Czy to były własne poszukiwania rozwiązań czy raczej pomoc handlowca BKF?
Kacper Borowiak: W każdym przypadku interesowała nas tylko „full opcja”. Wychodzimy z założenia, że na dość konkurencyjnym rynku myjni bezdotykowych trzeba dać ludziom coś więcej. Ponadto znaczenie ma duża ilość stanowisk, zarówno do mycia jak i odkurzania. Za każdym razem racjonalna rekomendacja Krzysztofa w kwestii konfiguracji jest i będzie dla nas mile widziana.

BKF: Czy przed zawarciem umowy z BKF Myjnie, miał Pan specjalne życzenia, takie poza standardem, które wymagały konsultacji przedstawiciela Działu Handlowego z innymi działami np. Działem Technologii? Jeśli tak to jakie?
Kacper Borowiak: Myjnia w Środzie Wlkp. miała parę takich kwestii, które były naszą fanaberią. Na te specjalne fanaberie mam numer do Pana Wojciecha z technologii, który jest jedną z tych osób, o których mówiłem wcześniej. Każde pytanie znajduje odpowiedź i rozwiązanie.

BKF: Jak wyglądało wdrożenie projektu. Czy współpraca na tym etapie przebiegała zgodnie z Pana oczekiwaniami?
Kacper Borowiak: Przy drugiej myjni już wiedzieliśmy czego potrzebujemy i czego możemy oczekiwać także od Was. Na etapie montażu myjni, największe znaczenie miał udział Waszych serwisantów.
Oni też jeszcze ode mnie odbierają telefony ? i cały czas uważam, że chłopaki to w tym aspekcie serwisowy top w Polsce.

BKF: Czy jest Pan zadowolony z wybranej lokalizacji myjni? Jakie rady mógłby Pan przekazać przyszłym właścicielom myjni w tym zakresie?
Kacper Borowiak: Generalnie jesteśmy zadowoleni i już myślimy o kolejnych obiektach myjniowych. Jeśli chodzi o rady to jeśli, ktoś ma działkę, ale się zastanawia to niech zadzwoni do Waszego DH, a on da swoją opinię, czy to miejsce będzie rentowne . Co więcej, czy przypadkiem nie ma zapytań ofertowych na budowę obiektu w tej okolicy lub czy już taka umowa nie została podpisana.

BKF: W jaki sposób wygląda codzienne zarządzanie myjnią? Czy jest Pan na miejscu codziennie czy zarządzanie odbywa się przez Internet za pomocą systemu Carwash Manager?
Kacper Borowiak:  Każdy obiekt jest sprzątany i sprawdzany przez naszego pracownika dwa razy dziennie. Ponadto dwa razy w tygodniu na terenie myjni pojawia się ktoś zaufany z dostępem do kontenera technicznego. Możemy śmiało powiedzieć, że jesteśmy na bieżąco ze stanem technicznym urządzeń, poziomem chemii w zbiornikach czy monet w rozmieniarce.
Zależy nam na wysokiej jakości mycia, a to jest uwarunkowane obecnością na obiekcie. Poza tym dostęp do Waszej aplikacji mobilnej Carwash Manager oraz monitoring obiektu to na teraz podstawa w tym biznesie.

BKF: W jaki sposób planuje Pan przygotować myjnię na zimę?
Kacper Borowiak: Jak utrzymuje się urządzenia w dobrym stanie to zima nie stanowi problemu. Przed mrozami czyścimy studzienkę cyrkulacyjną i robimy test całego systemu cyrkulacji. Radzimy sobie z tym sami.

BKF: Czy zamierza Pan rozbudować myjnię o inne dodatkowe opcje lub urządzenia? Jeśli tak to jakie. Jeśli nie to dlaczego?
Kacper Borowiak: W Kamionkach uruchomiliśmy pianowanie na jednym ze stanowisk i często ustawiają się do niego kolejki, przy pustych stanowiskach sąsiednich. Nasi klienci dopraszają się teraz o pianę na wszystkich stanowiskach. Myślimy o tym.

BKF: Czy poleciłby Pan firmę BKF Myjnie osobom, które chciałyby wejść w biznes myjniowy?
Kacper Borowiak: Zdecydowanie tak!

BKF: Jakie stoją przed Panem wyzwania na rynku lokalnym w prowadzonym biznesie?
Kacper Borowiak: Robimy dalej swoje w każdym obszarze naszej działalności. Najbliższe miesiące rysują się w czarno-białych barwach dla całej polskiej gospodarki. My mamy na horyzoncie dwie duże inwestycje, które na przestrzeni 3 najbliższych lat będziemy realizować. Natomiast jeśli mówimy o samych myjniach to jedna z tych inwestycji będzie zawierała również duży obiekt 6-stanowiskowy.


Zaprojektuj i wyceń swoją myjnię już dziś!

konfigurator myjni