19 gru 2024
dla inwestora dla właścicielaMyjnia samochodowa a ekologia...
Czytaj więcejZapraszamy do przeczytania case study z wdrożenia elektronicznego systemu pomiaru wody (wodomierza), na myjniach Dziesiątka BKF w Szczecinie!
Z publikacji dowiecie się:
10 stycznia 2018 r. właściciela sieci myjni Dziesiątka BKF, zlokalizowanej przy ulicy Gdańskiej w Szczecinie, zaskoczył wyciek wody.
Przychodząc rano do pracy, w panelu do zarządzania myjnią Carwash Manager, odczytaliśmy kilka alarmów “Uwaga! Prawdopodobieństwo wycieku na myjni!”. Natychmiastowa informacja o wystąpieniu awarii była dostępna w panelu do zarządzania myjnią, dzięki podłączeniu jej do internetu – wspomina serwisant BKF.
Także w skrzynce mailowej, czekał komunikat o awarii. Otrzymał go zarówno właściciel myjni, jak i pracownicy działu serwisu BKF.
Po wizycie na myjni, serwisant postawił diagnozę. Okazało się, że powodem wycieku było pęknięcie jednego z węży w instalacji produkującej wodę osmotyczną.
Oszacowaliśmy wówczas, że w ciągu 1h godziny wyciekło około 600 l wody. Jeśli awaria wykryta jest szybko, tak jak stało się to na myjni BKF, to straty finansowe są niewielkie. Ale zastanówmy się, jaki koszt musiałby ponieść właściciel myjni, jeśli wyciek trwałby przez cały tydzień lub nawet miesiąc?
Korzystając z wcześniejszych doświadczeń, zamontowaliśmy wodomierz także na kolejnej naszej myjni. Po jego montażu, wykryliśmy niepokojące i nieuzasadnione zużycie wody, o którym wcześniej nie wiedzieliśmy. Po przeglądzie okazało się, że powodem wycieku wody był uszkodzony elektrozawór cyrkulacji szczotki. Ponieśliśmy z tego tytułu dodatkowe koszty w wysokości ok. 900 zł.
Nie wiadomo jak długo, przed zainstalowaniem wodomierza, awaria miała miejsce, ponieważ wyciek był niezauważalny. Dostrzegliśmy go dopiero dzięki elektronicznemu pomiarowi wody. Bez wodomierza, tego typu awaria, byłaby bardzo trudna do wykrycia w krótkim okresie czasu.
Najtrudniej jest wykryć tego typu sytuacje na myjni, która nie jest podłączona do internetu. W takich obiektach awaria zauważana jest przez właściciela myjni zwykle po kilkumiesięcznej weryfikacji rachunków za wodę.
Części myjni zużywają się. Z czasem może dojść do rozszczelnienia instalacji hydraulicznej lub nieprawidłowego jej działania poprzez niekontrolowane wycieki wody. Przykładem takiej sytuacji może być: niedomknięcie się elektrozaworu, wadliwa głowica zmiękczacza, pęknięty wężyk osmozy, uszkodzony elektrozawór cyrkulacji szczotki itp. Skutki tego typu awarii mogą być bardzo kosztowne dla właściciela myjni. Pamiętajmy też, że ryzyko wystąpienia awarii rośnie wraz z wiekiem myjni.
Naszym klientom proponujemy instalację elektronicznego systemu pomiaru przepływu wody, który opiera się o specjalny wodomierz z nadajnikiem impulsowym. Wodomierz instalowany jest na głównej rurze doprowadzającej wodę do myjni. Zainstalowany w wodomierzu nadajnik impulsowy wysyła do komputera myjni informację o objętości wody, która przez niego przepłynęła. Dzięki temu komputer wie dokładnie ile wody przepływa w danym momencie, a właściciel myjni może łatwo sprawdzić stan zużycia wody oraz wychwycić ewentualne jej odchylenia.
Dzięki wodomierzowi właściciel myjni ma pełną informację o ilości zużywanej wody na swojej myjni. Gdy zużycie wody odbiega od oczekiwanego poziomu generowany jest alarm, który zwraca uwagę serwisu na możliwość wycieku na myjni lub niepoprawnie działające urządzenie.
Korzyści z posiadania wodomierza widoczne są od razu po zamontowaniu go na myjni. Ta innowacyjna technologia pokazuje wszelkie niekontrolowane wycieki, o których wcześniej nie mieliśmy pojęcia i których wychwycenie było bardzo trudne, a czasami nawet niemożliwe. Właściciel myjni nie musi czekać cały miesiąc na rachunek zużycia wody, aby sprawdzić stan zużycia. Natychmiastowy dostęp do informacji, w momencie wystąpienia awarii, potrafi uratować nawet kilka tysięcy złotych.
Podłączenie myjni do internetu to podstawa. Połączenie wodomierza z monitoringiem parametrów online zwiększa szansę:
Inwestycja w wodomierz i podłączenie myjni do internetu, zabezpiecza myjnię przed wystąpieniem niekontrolowanych przestojów. Co więcej chroni właściciela myjni przed koniecznością ponoszenia dodatkowych kosztów.
Aktualna wersja wodomierza, pozwala na jego instalację w myjniach kontenerowych. W przyszłości planujemy jednak rozbudowę systemu o myjnie modułowe.
Zapytaj o wodomierz w dziale serwisu.
Skontaktuj się z nami:
Poniedziałek – Piątek 8:00 – 16:00
tel. +48 91 8147 147 (aby połączyć się z Działem Serwisu, po uzyskaniu połączenia, należy wybrać: 2).
serwis@bkfmyjnie.pl