11 sty 2018

2017 rok za nami. Zdecydowanie możemy powiedzieć, że był to bardzo udany czas, zarówno pod kątem sprzedaży, rozwoju obecnych produktów, jak i pracami związanymi z wdrożeniami w nowych obszarach.

Czas na podsumowanie ostatnich 12 miesięcy, przedstawienie rezultatów naszego wysiłku i określenie planów na 2018 rok.

Rok 2017 w liczbach

Cieszy nas liczba wyprodukowanych urządzeń dla naszych klientów. W 2017 nasze hale produkcyjne opuściło łącznie 185 myjni (które umożliwiają mycie na 643 stanowiskach), Uzyskany wynik jest o ponad 30 urządzeń lepszy, niż w roku 2016. Do tego sprzedaliśmy 85 rozmieniarek pieniędzy oraz 140 odkurzaczy. Nasza oferta jest bardzo elastyczna, dzięki czemu jesteśmy w stanie dopasować się do wymagań naszych klientów, którzy potrzebują rozwiązań szytych na miarę, wykraczających poza propozycje z katalogu.

Dzięki wysokiemu poziomowi sprzedaży myjni, komponentów, chemii i zoptymalizowanej pracy serwisu w 2017 roku wygenerowaliśmy przychód na poziomie 60 mln zł (w ciągu dwóch lat to prawie 20% wzrost).

play icon

Ekspansja zagraniczna

Obecnie poza Polską działamy na 19 rynkach Europy i Azji. W 2017 roku myjnie BKF pojawiły się w trzech nowych krajach: na Węgrzech, w Szwecji i w Norwegii. W Norwegii dla naszego klienta uruchomiliśmy myjnię całkowicie bez obsługi gotówki, płatności odbywają się tam za pomocą kart płatniczych oraz kart lojalnościowych. Była to pierwsza tego typu realizacja. Pozytywnie patrzymy na strukturę naszych przychodów spoza granicy Polski, jak i Unii Europejskich. Dobrze radzimy sobie zarówno na rynkach będących na początku drogi związanych z myjniami, jak i w krajach, w których jest niezwykle mocna konkurencja.

Sytuacja na rynku polskim

Konkurencja na rynku myjniowym jest coraz większa, nasi klienci dbają o to, aby oferta u nich na myjni była coraz bardziej szeroka i spotykała się z potrzebami konsumentów końcowych. Dlatego też bardzo często otrzymujemy zamówienia na konfigurację, która wykracza poza przyjęty przez lata standard. Nowym inwestycjom towarzyszą dodatkowe programy mycia jak piana i szczotka, różne formy płatności: gotówka, karta, aplikacja mobilna, obecność na myjni rozmieniarki i odkurzacza.

Rynek w Polsce nie należy jeszcze do nasyconych, do takiego stanu brakuje jeszcze ok. 2000 myjni w naszym kraju. Patrząc na tendencje rynkowe i wzrosty, szacuje się, że taki stan osiągniemy w ciągu około 5 lat. Nie oznacza to jednak, że za 5 lat nie będziemy mogli się rozwijać na naszym rodzimym podwórku. Już teraz widzimy wzrost zainteresowania wymianą techniki myjni w obiektach stawianych minimum 7-8 lat temu.

Ulepszenia, innowacje i rozwój

Rynek myjniowy na pewno nie należy do najbardziej dynamicznie zmieniających się branż, ale nie możemy lekceważyć zauważalnych trendów. Bacznie obserwujemy kierunki rozwoju, a w niektórych obszarach to je wyznaczamy. 2017 rok poświęciliśmy przede wszystkim na dalsze optymalizacje i rozwój systemów odpowiedzialnych za zdalną diagnostykę myjni. Dzięki ciągle ulepszanej wersji aplikacji Carwash Manager jesteśmy w stanie szybko wykrywać awarie, tym samym nie narażając właścicieli na kosztowne przestoje.

Dużo pracy spędziliśmy nad rozwojem nowego produktu: myjni portalowej, która wejdzie na stałe do naszej oferty w II kwartale tego roku.

2017 rok był nas również dla rozwoju naszego produktu do monitorowania pracy maszyn i ich operatorów. EBKF Fleet Manager wykorzystuje mechanizmy IoT, możliwy jest zdalny nadzór, optymalizacja i udoskonalanie procesów biznesowych. Mamy za sobą pierwsze wdrożenia i rok 2018 zapowiada się niezwykle obiecująco.

play icon

Rozwój firmy

2017 rok był dla nas niezwykle ważny pod względem rozbudowy infrastruktury. Jesteśmy praktycznie na przededniu otwarcia nowej hali produkcyjno-magazynowej o powierzchni 3000 m2. Dzięki temu znacznie zwiększy się nasz potencjał produkcyjny, a także pozwoli pełną parą ruszyć z działaniami związanymi z myjniami portalowymi. W końcówce 2017 roku zatrudnialiśmy łącznie ponad 150 osób, co oznacza wzrost o ponad 20 pracowników w ciągu ostatnich 2 lat.

Co nas czeka w 2018 roku?

Pierwsze miesiące tego roku upłyną nad przygotowaniami do premier nowych i ulepszonych produktów: systemu do zdalnego zarządzania pracy myjnią, myjni portalowej oraz systemu do obsługi klientów flotowych. Planujemy również dalszy rozwój BKF za granicą, pozyskiwanie nowych klientów i dealerów. Stoi przed nami wiele wyzwań związanych z nową powierzchnią produkcyjną i obsługą jeszcze większej liczby zamówień.

Na pewno na bieżąco będziemy informować o nowych wdrożeniach. Obserwuj nas na:

Wszystkim naszym partnerom biznesowym, klientom, sympatykom życzymy udanego 2018 roku, realizacji założonych celów, tak abyście za 12 miesięcy mogli powiedzieć: to był dobry rok.